Awek <> Bas <> Abg Hensem

Posted by hudhud cool , Monday, November 28, 2011 10:21 AM

Kisah bermula bila seorg awek beli tiket last menet masa ari raya... (psstt : awek tersebut bukanlah aq!!) tp tiket abis plak... tp awek berkenaan terus dan terus mencari dan ting!!! ...awek tersebut dah dapat tiket tp bas tambahan but ok what sb awal... (maybe sbb pacik jual tiket tue terpegun dgn kcntikan awek trsebut... ok la,aq gtaw hal sebenar...pacik tu tension sbb awek tu asik lalu lalang depan pacik tu smbil wat muka mcm kna baling sambal belacan 20 ari.) Jadi selesailah cabaran pertama awek tersebut... 

smpai je kat platform tue, awek tersebut terpandg seorg jejaka ensem tahap karma. muka dy ensem giler smpai boleh nk melawan kehenseman rajagobal yg mmg trkenal kehensemannya... lalu awek tersebut try la usha2 mamat itu yg mirip wajah abg badrol kapten harimau muda. (ok...tipu je...) kemudian (nak pendekkan citer...) tauke bas mula mncari2 peserta bas tambahan. (peserta : awek tersebut,abg ensem dan angkatan beliau...) Lalu semua org menanti2 apakah rupa bas trsebut... *semua org xpect bas tersebut sama macam tembikai yg ditukar mnjadi bas transnasional kelas pertama tetapi rupanya adalah seperti bas yg bertukar mnjadi belacan. awek tersebut sempat lg beristighfar...mengharap bukan itulah basnyer tp...huh~

semua org berpusu2 naik belacan berupa bas tersebut... disebabkan awek tersebut memakai tudung yg berbelit2 (kononnya vouge!!) awek tersebut telah terlmbt menaiki bas tersebut kerana tdungnya asik tersangkut kat krusi org... haiii...apalah malangnya ari tersebut... hanya 1 tempat je yg tgl. nk bg sdih citer, krusinye rosak pulak... bila ditoleh di sebelah,sesusuk tubuh sasa sedang memerhati. "OMG!!!! Abg ganteng td lorh..." lalu awek tersebut trus duduk dgn memasg niat buruk iaitu ingin mengort abg ensem trbabit.

2 jam berlalu, si awek n si abg ensem tersebut lgsg xckap pape... dorg asik tido tido dan tido smpai krusi dorg dah melekit dgn air liur basi... tetiba.....
KRING!! KRING!! (ini nada dering dri nset model 3310)
"emm...yes mum..."awek tersebut dalam mamai2 trus ckp tepon. 
"where r u???" suara kat sna plak bnyi...
"err..."awek yg buta geografi trus pndg abg ensem yg nyata terkjut dgr suara guruh awek tersebut. "abg...kita katne??"
"owh...kita kat kampong cencalok..."jawab abg ensem smbil wat muka macho... lalu awek tersebut tersenyum manis selepas bercakap dan menekan punat merah kat tepon...
"err...abg...umo abg braper???"awek tersebut dah mula buat xmalu.
"18 tahun jew...xleh ngundi agi!!"'abg' ensem td jwb blik... tersentap la si awek sbb mmg 'abg' ensem tue muda dri dy... huhu...baru nak ngort... lalu awek tersebut trus diam smpai mereka tiba ke destinasi...huhu~

abis dah citer...ekceli nak ckp...sok aq nk nek bas blik nogori sombilan...huhu....hopfuly leh jmpa abg ensem...ngee~ 
psstt : jodoh ada di mana2 hatta stesen bas skalipon...kuang3... cerita hanya rekaan, xde kna mngena dgn yg sudah mati atau yg bakal mati... :-)


1 Response to "Awek <> Bas <> Abg Hensem"

Post a Comment